„Mój cel? Zamienić tę iskierkę w ogromny płomień”- o tym, jak Kosmo odziedziczył najlepszych fanów we Wszechświecie

Witam,

nareszcie mamy nowy wywiad (w sumie to można by go nawet ochrzcić mianem „pierwszego” wywiadu 🙂 ) z Jukką „Kosmo” Krogerem. Tym razem tłumaczenie nie zajęło tyle czasu co w przypadku pana Valo, a i miło było się dowiadywać czegoś o nowym członku zespołu.

Poczytajcie sami dlaczego m.in. Jukka ma ksywkę Kosmo, co powiedział mu Gas, kiedy dołączył do zespołu i jak to się w ogóle stało, że tam trafił.

SPOILER:  rozmowa kwalifikacyjna odbyła się w barze 😛 Hehe

467

Do zespołu HIM dołączył niedawno, a my mieliśmy zaszczyt przeprowadzić z nim wywiad. Mowa oczywiście o perkusiście Juce „Kosmo” Krögerze, którego miałam okazję poznać i zobaczyć na żywo podczas koncertów w Warszawie i Gdańsku.

Witaj Jukka, dziękuję bardzo, że się zgodziłeś odpowiedzieć na kilka naszych pytań. Po pierwsze, witamy w himowej rodzinie. Chcielibyśmy poznać cię nieco lepiej… Kiedy i jak zaczęła się Twoja pasja do muzyki? Kto zainspirował cię do rozpoczęcia kariery jako perkusista? Czy grasz także na innych instrumentach?

Cóż, witam i dziękuję bardzo! To ogromny przywilej być częścią tego niesamowitego świata, jakim jest himowa rodzina. I dziękuję za wasze ciepłe powitania i życzenia! Jestem zaszczycony i brak mi słów…

Wracając do tamtego dnia, pamiętam, że miałem jakieś sześć lat czy coś koło tego. Mój kuzyn Tommi i ja skakaliśmy na sofie, grając na rakietach tenisowych piosenkę W.A.S.P – „I wanna be somebody”. W zasadzie nie mieliśmy nawet bladego pojęcia o czym oni śpiewają… Ale zgaduję, że był to moment, w którym wszystko się zaczęło hehe! 🙂
Zacząłem grać na poważnie mając 12 lat. Najpierw byłem gitarzystą basowym, ponieważ Cliff Burton z Metalliki był taki niesamowity! Lecz rok po tym dostałem swoją pierwszą prawdziwą perkusję i gitarę.
Jako perkusistę i muzyka zainspirowało mnie wiele osób, ale są dwie, które utkwiły mi w pamięci i to one zainspirowały mnie do perkusji na samym początku.

Pierwszą z nich był nasz pierwszy perkusista w zespole i jednocześnie mój przyjaciel, Jani Soikkeli. To było w roku 1993, kiedy byłem basistą. Podczas naszej pierwszej próby w garażu naszego gitarzysty, Jani zaczął grać na perkusji – byłem po prostu pod wielkim wrażeniem! Jak ktokolwiek może grać tak wspaniale na perkusji? A miał wtedy z jakieś 12 lat 🙂

Drugą rzeczą, jaką pamiętam, to zespół z mojego miasta, który nazywał się Ferox. Grywał jakiś szybki speed/trash metal, a ich perkusista Zeba miał super wielki i wspaniały biały zestaw perkusyjny Tama’s Lars Ulrich z dwoma bębnami, miliardem tonów i talerzy, w które uderzał jak szalony. To było takie wow… do diabła, też tak chciałem!
Słuchałem dużo wczesnej Metalliki, Anthrax, Iron Maiden, Testament, Stone, Slayer, Nirvana itp. Dorastałem więc w atmosferze trash grunge’u późnych lat 80., wczesnych 90.
Ale jeśli miałbym wskazać perkusistów, którzy mnie zainspirowali, to byliby to: Gene Hoglan, Buddy Rich, Charlie Benante, Dave Lombardo, Paul Bostaph, Pukomaster z Vox Flatus, mój przyjaciel Jani Soikkeli, Frost z Satyricon, Sam Kuoppamaki z Kingston Wall, Tohtori Hillilä z Tuomari Nurmio… Cóż, lista mogłaby się ciągnąć w nieskończoność.
Tak, zacząłem grać na gitarze w tym samym czasie, co na perkusji i staram się grać zawsze, kiedy mogę. I tak, Pantera Dimebag Darrel jest moim królem! 🙂

461

Dlaczego “Kosmo”? Skąd się wzięła ta ksywka?

Z powodu serialu telewizyjnego “Seinfeld” (Polski tytuł to „Kroniki Seinfelda”). 🙂 Gdzieś w 1999, tak mi się wydaje…
Zdałem sobie sprawę, że jeden z bohaterów serialu – Kramer – miał na imię Cosmo i pomyślałem: „Co za super imię!” i wtedy lider zespołu FM2000, Rota, zaczął mnie tak nazywać, ale z literą K jak w stylu rosyjskich kosmonautów.

W jakich zespołach grałeś przed HIM?

Po tych wszystkich wczesnych kapelach w latach 1993-1998 założyliśmy w 1999 zespół “FM2000”. Grałem w nim prawie 11 lat, nagraliśmy wiele albumów oraz daliśmy wiele koncertów i odbyliśmy sporo tras. Musiałem odejść z zespołu, ponieważ nie miałem tyle czasu, ile wymagali i nie miałem tyle sił, aby skupić się jednocześnie jako perkusista na dwóch aktywnych, grających i nagrywających zespołach.
W 2007 dołączyłem do Herra Ylppo&Ihmiset, nagraliśmy cztery pełne albumy i odbyliśmy cztery duże trasy koncertowe po Finlandii w 2007 i 2014.
Inne projekty “na boku” jako perkusista to w VIHA (2004-), Split Cranium (2010-2015).
Jako gitarzysta grałem w takich zespołach jak Verine (1999-) oraz Maple Cross (2010-).

Nie jest łatwo dostać się do grupy i zastąpić historycznego członka zespołu, to ważne „przekazanie pałeczki”: jak zaczęła się Twoja przygoda z HIM? Czy mógłbyś powiedzieć nam, w jaki sposób zostałeś „zatrudniony”?

Tak, chylę czoło przed wszechmogącymi Gasem i Pätką oraz ich wspaniałym stylem grania!!
Tak, i przejąłem pałeczkę i dbam o nią z dumą i chwałą a także utrzymuję ten żarzący się płomień zawsze i nieprzerwanie! 🙂 Pamiętajcie, muzyka nigdy nie umiera 🙂
To dziwna sytuacja, ponieważ Gas był w zespole 16 lat i wszyscy członkowie znali się od kiedy byli małymi chłopcami w Helsinkach, a potem, po tych wszystkich płytach, trasach, sukcesach itd. przyszedł chłopak z północy, znikąd, żeby zagrać razem trochę muzyki… Ale wszystko układa się wspaniale!

Podczas pierwszych spotkań i prób wszystko zgrało się naturalnie, cała ta chemia – jakbym grał w zespole przez cały czas. To było niesamowite!
A fani również są NIESAMOWICI!

DZIĘKUJĘ WAM WSZYSTKIM BARDZO za wszystko – za prezenty, rysunki, wiadomości, pozdrowienia, wszystko! Jestem zaszczycony i brak mi słów!

Gas umieścił pozdrowienia na facebooku: „Odziedziczysz” najlepszych fanów we wszechświecie. Baw się dobrze bracie!”, co było naprawdę miłą i wspaniałą rzeczą z jego strony. Gas jest bardzo sympatyczny i ma największe serce we wszechświecie!! I, do diabła, nie pomylił się co do fanów HIM, wiedział o nich wszystko! Szacunek bracie! 🙂

To było POWALAJĄCE!
Zatrudniony, tak. Wszystkie zaszczyty powinny przypaść moim kumplom z zespołu Herra Ylppo oraz Janne Joutsenniemi, którzy przyjaźnią się z chłopakami z HIM i byli na tyle mili, że mnie zachwalali przed Ville i Burtonem oraz resztą himowej rodziny, że powtarzali, że jestem bardzo zainteresowany i dostępny dla HIM. Ville napisał do mnie w marcu z zapytaniem czy jestem zainteresowany. Wszystko we mnie krzyczało: „JASNE, ŻE JESTEM ZAINTERESOWANY!”

Potem spotkałem się w tym samym tygodniu z Ville i Mige w jakimś barze w Helsinkach, usiedliśmy i porozmawialiśmy – coś jak „pierwsza randka” i wtedy otrzymałem także 10 piosenek do nauczenia się. „Zobaczymy jak będzie”- powiedzieli. Pierwsze próby odbyły się w kwietniu i wszystko poszło bardzo dobrze! 🙂

 

465

Uwielbiamy Twoją energię, podążamy za HIM przez kilka lat i zauważyliśmy jakby na nowo rozpaloną iskierkę. Co o tym myślisz?

Dziękuję bardzo za te miłe słowa! Cóż, to wspaniała rzecz, usłyszeć coś takiego! Jako nowy perkusista i nowy członek tego wspaniałego zespołu, moim celem jest zamienić tę iskierkę w najwyższy płomień, znów i znów, z nowym duchem, pozytywnym zakręceniem, rozpalić tę iskrę w zespole, aby napełnić nową energią każdego jego członka, tworzyć niesamowitą muzykę, nagrywać razem, koncertować bez limitów!

Czy dobrze się bawisz podczas tej trasy? Spodziewałeś się takiego powitania przez fanów? Co odczuwałeś w ostatnim czasie? Jakie towarzyszyły ci emocje? Czego się spodziewasz?

Tak, dobrze się bawię, każdą częścią mojego ciała i duszy! To było niesamowite! Jak Gas powiedział wcześniej, zostałem ostrzeżony, ale nie spodziewałem się, że to będzie NAPRAWDĘ TAKIE OGROMNE!

DZIĘKUJĘ! KOCHAM WAS WSZYSTKICH! 🙂

Czego się spodziewać…- hm, tego, co mogę sobie wyobrazić 🙂
Mnóstwa wspaniałych koncertów dookoła świata, a także koncertowania w miejscach, gdzie HIM nie grał jeszcze nigdy wcześniej i tworzenia wspaniałej nowej muzyki oraz nagrywania razem z moimi nowymi przyjaciółmi jako zespół bez ograniczeń! 😀

Dziękujemy za wszystko i życzymy wszystkiego najlepszego podczas Twojej nowej przygody. Do zobaczenia na następnym koncercie!

Interview: Marianna Piersante

Revision and translation by:  Claudia Micacchioni, Marianna Piersante, Floriana Pugliese, Katia Arduini, Fabiana Urbisci.

Źródło:  Heartagram Faith

Tłumaczenie na polski: Catherine Noir

Korekta: Mel

Take Care Sweethearts And Have A Nice Day!

4 thoughts on “„Mój cel? Zamienić tę iskierkę w ogromny płomień”- o tym, jak Kosmo odziedziczył najlepszych fanów we Wszechświecie

  1. Tak miło czyta się ten wywiad – widać, że to przesympatyczny człowiek i mam nadzieję, że faktycznie rozpali tę „iskrę” u chłopaków! 🙂

Skomentuj

