„Zatem jazda :D” – coverownia cz.1

Witajcie 🙂

Wakacje i sezony urlopowe rozpoczęte, wielu z was żyje pewnie EURO 2016 albo Brexitem, a co powiązane – zaraz za nim Englout, bo Anglicy naprawdę są zdesperowani opuścić Europę hehehee  (Tak, to miało być złośliwe 😛 )

Oczywiście w tym miejscu wypada też pogratulować naszym chłopakom 🙂

Dziękujemy panowie! I trzymamy kciuki za wygraną w następnych meczach!

No ale co z nami? ;/

Valos się urlopuje a my sobie czekamy na nowy album 😀

To samo robi reszta zespołu z Burtonem na czele 🙂

e

Chociaż w sumie on to się jeszcze do jakiejś roboty zabrał huehuehue Tu możecie podpatrzeć jak pracuje:

Tymczasem blog odwiedzają fajne ludki z którymi rozmowa toczy się od pierdoły do pierdoły, a kończy na przykład tym dzisiejszym artykułem 😀

Nieoszlifowany diament literacki heh jakim jest LIV, bądź też Milena jak kto woli 🙂 zebrała się sama w sobie i przygotowała nam coś na przetrwanie beznewsowego okresu. Rozmowa dotyczyła naszych ulubionych coverów i ostatecznie wypłynęło, że niekoniecznie wszyscy zdają sobie z niektórych w ogóle sprawę. Tak więc dzielna Liv 😀 przebrnęła przez stos materiałów i przygotowała bardzo fajny spis-prezentację utworów coverowych dokonanych przez HIM. Ale przeczytajcie sami i przygotujcie się na mnóstwo słuchania, bo wbrew pozorom tych coverów jest bardzo dużo (tak, ja sama byłam zaskoczona XD )

Dlatego też wpis podzieliłam na kilka części.

Cytuję: „Zatem jazda :D”

Ville Valo wspominał dość często w wywiadach,że on sam jak i zespół HIM zrobili już wystarczająco dużo coverów i nie ma potrzeby robić następnych. Zastanowiło mnie to,ponieważ na oficjalnych wydawnictwach wcale tak dużo tych coverów nie ma,dopiero po solidnych poszukiwaniach okazało się,że rzeczywiście trochę tego jest … głównie w wersjach koncertowych.
Poniżej przesyłam zestawienie coverów,do których dotarłam. Niestety są one ułożone w kolejności przypadkowej, ponieważ często nie mogłam znaleźć roku,w którym danym utwór został wykonany przez VV albo HIM. Nie dzieliłam również na, te które zrobił sam Ville, a które zrobił zespół HIM.
1) W pierwszej kolejności przywołam utwory niewątpliwie znane już szerszej publice, nagrane przez Ville z zespołem The Agents,w hołdzie Rauli „Badding” Sommerjoki:

„Jykevaa On Rakkaus” –   jako ciekawostkę mogę wspomnieć,że jest to wersja fińsko języczna przeboju Dusty Springfield „I only want to be with you”

2) Kolejnym pięknym kawałkiem w dorobku VV (nagranym w prezencie dla taty – Kari’ego Valo) jest niewątpliwie cover utworu napisanego w połowie XXw. przez Tuomari Nurmio „Valo Yossa”

 

3) Pozostając nadal przy utworach w języku fińskim nie sposób wymienić dość ciekawej pozycji jaką jest album „Synkkien Laulujen Maa”. Album został wydany w 2006r. i stanowi kompilację coverów bardzo znanych pieśni/piosenek zaśpiewanym przez czołowych artystów fińskiej sceny muzycznej. Ville Valo zaśpiewał w duetach dwa utwory z tej płyty:
„Kun minä kotoani läksin”

w duecie z Tommi’m Viksten’em
„Täällä Pohjantähden Alla”

   w duecie z Kari’m Tapio.
4) I przechodzimy do coverów w języku angielskim 🙂 Na pierwszy ogień idą wszystkie, utwory,które znalazły się na oficjalnych płytach, singlach, demówkach itp. Starałam się znaleźć ciekawe wykonania akustyczne lub koncertowe,aby nie powtarzać wersji,które już są znane, niestety nie zawsze się to udawało :/
Oficjalne wydawnictwa (albumy, single, koncerty na CD i DVD):
„(Don’t Fear) The Reaper” (cover Blue Oyster Cult) – wersja z albumu


„Wicked Game” (cover Chris Isaak) – wersja z albumu w wersji wzbogaconej 😉


„Rendezvous with anus” (cover Turbonegro) – wersja z albumu „Uneasy Listening”


„Solitary Man” (cover Johnny Cash) – jedna z lepszych wersji akustycznych


„Poison Heart” (cover The Ramones) – najpiękniejsza wersja ze wszystkich, mogę jej słuchać godzinami :*

(Ta jest również moją ulubioną – Catherine Noir 🙂 )

„Hand of Doom” (cover Black Sabbath) – wersja z albumu  w wersji wzbogaconej 😉


„Sail On” (cover Bad Brains) – wersja z albumu  w wersji wzbogaconej 😉


Koniec części pierwszej.

Take Care Sweethearts And Have A Nice Day!
15 thoughts on “„Zatem jazda :D” – coverownia cz.1

  1. Świetny pomysł i gratulacje dla Ciebie, Liv. Fajnie, że jednak się przełamałaś 🙂
    Cudownie było wrócić do fińskich coverów – nie wiem ile czasu spędziłam słuchając ich na zapętlaniu. Absolutnie uwielbiam pierwszą trójkę. VV ma jeszcze tak ciepłą barwę głosu, że aż miło, melodie po prostu płyną i przypominają mi, że istnieją na tym świecie też fajne kawałki zaliczające się do „szlagierów”. Poza tym, nie ma jak ustawić sobie za nisko mikrofon i jeszcze wchodzić na stopień, mając buty na koturnach. Brawo, panie Valo – mordeńka mi się cieszy za każdym razem, kiedy to widzę.
    „Kun minä kotoani läksin” na wieki wieków będzie mi się kojarzyła z zimą. I północą. Nie wiem nawet dlaczego. Na dokładkę fiński sprawia, że brzmi tak magicznie. [To jest śpiewane w duecie? O.O]
    I teraz nie chcę Was skłamać (a jestem zbyt leniwa, by sprawdzić w tej chwili), ale „Valo Yossa” było tym kawałkiem, przy którym mały Ville zamykał paszczę i zasypiał dziecięciem będąc. Ja natomiast dopiero dzięki niemu odkryłam, że „valo” znaczy „światło”, a tytuł – „światła nocy”.

    I kurczę – podpisuję się pod „Poison Heart”.

  2. Oczywiście znam te wszystkie covery ale fajnie było sobie o nich przypomnieć po dłuższym czasie 😉

    Wracając do Euro 2016:
    Oczywiście oglądam każdy mecz jaki tylko mogę gdyż jestem wielkim fanem piłki nożnej (klubowej i reprezentacyjnej).

    Cieszę się, że Polska prezentuje się dobrze na tym turnieju i oczywiście życzę Nam dotarcia do finału i oczywiście końcowego triumfu 😉

    • Hej, w wolnej chwili wrzucę resztę, może coś się trafi czego nie znasz 😀 A co do piłki nożnej, to ja od razu mówię, że się nie znam, nie jestem fanem ale jak Polska gra to ja całym sercem z nimi jestem 🙂 Niestety nie udało nam się „pokonać” Portugalii choć zasadniczo nie uważam żebyśmy przegrali też ten mecz. W każdym bądź razie ja jestem dumna z chłopaków 🙂

  3. Hihihi fajny zbiór, podziwiam za takie chęci ❤ Ostatnio właśnie często słucham sobie Valo Yossa i Ikkunaprinsessa. Moja matka stwierdziła, że nie mam się co szczycić, że słucham fińskiej muzyki i że z mojej miłości do HIM wypadałoby, żebym umiała śpiewać jakąś fińską piosenkę. Wzięłam sobie to do serca i tym oto sposobem, ostatnio wprawiłam w zdumienie moich młodych kolegów z zespołu rockowego, gdy zaczęłam sobie nucić Ikkunaprinsessę. Serio, to nie było zamierzone, myślałam, że śpiewam w myślach. Teraz mają mnie za jeszcze dziwniejszą, niż zwykle 😀
    Co do piłki nożnej, jakoś z niej wyrosłam chyba. Wolę siatkówkę i ręczną i już przeżywam nadchodzące Igrzyska. Aczkolwiek nasza kadra w nożnej jest wyjątkowo przystojna i zdolna 😀
    Ah, Catherine, pytanie mam. Gdyby mnie kiedyś naszło jednak coś stworzyć, to ile miejsca ma zająć tekst? Strona, dwie? Może dziewięć? 😉 Serio, jeśli chodzi np o BVB, to mogłabym o nich książkę napisać, więc muszę wiedzieć, jak bardzo mam się streścić hahaha.

    • Hej, sorrka że dopiero teraz ale byłam na wiosce i poza FB nie miałam dostępu do niczego 😀
      A to Ty masz ZESPÓŁ??? 🙂 Nie chcesz nam go przedstawić w „OOC”? hehe zawsze to jakaś reklama a może i fanów więcej przybędzie 🙂
      Co do napisania tekstu to wydaje mi się optymalnie najlepiej się streścić na stronę A4, bo większość nie przepada za czytaniem długich tekstów w necie (mnie na przykład szybko oczy bolą) – parę podstawowych informacji, coś ciekawego, klipy muzyczne (I tu chyba będę zmuszona coś wyrzucać, bo im więcej ich jest tym ciężej się strona blokuje a i sam blog mi się buntuje, kiedy ma do wgrania w notkę tyle klipów (dlatego też podzieliłam Coverownie na części). Oczywiście jeśli naprawdę będzie jakiś fajny tekst to ja go wrzucę i niech się dzieje 😀

      • O moich około miejscowych dzieciakach pisać na razie nie będę, bo nie wiem kompletnie nic. Może przy okazji jakiś research zrobię haha. A co do tekstu, to tyyyylko strona? 😦 Ja nie wiem, czy potrafię tak streścić się o BVB hahaha, za dużo rzeczy wiem. No ale się postaram. I przypomniałam sobie inny fajny zespół, to o nich też spróbuję coś stworzyć i podesłać 😉

  4. @ Mel
    Bardzo dziękuję za ciepłe słowa 🙂 To nie była nawet kwestia przełamania się, ile znalezienia czasu – czasem mam zdecydowanie za dużo pracy,ale nie będę narzekać,bo w dzisiejszych realiach jednak lepiej jest pracować 🙂 Nie będę ukrywać,że sama trochę się z tym wkopałam,bo nie sądziłam,że tyle czasu mi nad tym zejdzie. Z pozytywów powiem,że jestem mile zaskoczona, że tyle coverów HIM i VV znalazłam 🙂

    @ LimaK
    Cieszę się,że pomogłam odświeżyć co nieco na Twojej playliście. Mam też nadzieję,że w dalszej części, którą ma Catherine, jednak znajdą się kawałki,które Cię zaskoczą 😀

    @ Vixen Black
    Bardzo mi miło,że dzięki temu „odświeżeniu” zaskoczyłaś kolegów z zespołu 😀 A jaką muzykę gracie – klasyczny rock czy w stronę metalu bardziej,a może alternatywnego rocka podążacie? Może macie jakieś demo, które miałabyś ochotę nam pokazać? 🙂

    • To nie jest mój zespół. A grają rock. Moja młodsza kuzynka podkochiwała się w gitarzyście i próbowała się z nimi zaprzyjaźnić, a że jest nieśmiała, to wzięła swoją starszą, wygadaną i złośliwą kuzynkę (mnie), żeby jej pomóc. I tak niechcący zostałam ich umiarkowaną fanką i znajomą. Fajni chłopcy, zdolni, tylko młodsi troszeczkę ode mnie, a szkoda, bo z wokalisty jest niezły słodziak 😦 Zostały mi tylko kłótnie z ich managerem… Płytę nagrywają już jakieś dwa lata i dalej jej nie ma, ale mają konto na youtube i ze dwa teledyski. Tu masz próbkę, na zachętę 😉 Generalnie nagrania studyjne, a ich koncerty to dwie różne rzeczy. Na żywo są bardziej energetyczni

  5. @ liv
    Też chciałbym usłyszeć coś czego jeszcze nie słyszałem 🙂 Zobaczymy. Może coś takiego gdzieś się uchowało 😉

  6. jeszcze do propozycji wrzucam cover Madonny – Frozen

    oraaaz cover Backstreet boys – Larger than life

    totalna miazga xd to by było tyle chyba z tych ciekawszych :p

  7. Pingback: Coverownia cz.2 | HIM poland

  8. Pingback: Zagraj sobie HIM | HIM poland

Skomentuj

