Out of Control – Mika Tauriainen

Dobry wieczór!

Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta…

Nie, nie… spokojnie 😀 Nie zamierzam wrzucać tutaj świątecznej reklamy Coca-coli (choć święta bez tej reklamy to jak święta bez „Kevina…” na Polsacie ehehehe 😛 )

Ale żeby się nieco wprawić w świąteczną atmosferę zaserwuję wam kawałek z udziałem Valosa, który właśnie dzisiaj się ukazał a newsy o nim pojawiły się jakiś czas temu. Zastanawiało mnie to właśnie, jakiż to będzie świąteczny utwór do którego Ville udzieli swojego głosu… A to dlatego, że jak pewnie wiecie jest on ateistą więc ciężko mi było go sobie wyobrazić jak mamrota po fińsku „Przybieżeli do Betlejem” czy inną kolędę o bożym narodzeniu nie wierząc w Boga 🙂

Ale jak się okazało kawałek świąteczny jest w całkiem rockowym klimacie XD Zresztą sami zobaczcie:

Także nie wiem jak wy ale ja już odliczam dni do świąt kiedy to wracam do domku do PL 😀 Kto jest na emigracji ( a wiem, że tu jesteście 😉 ) ten rozumie ehehe 😛 Po drodze zapuszczę sobie ten kawałek XD


A ja wam mało muzyki to niezastąpiony LimaK przygotował dla was kolejną propozycję w naszym dziale. Będzie to ostatnia w tym roku 🙂 Ehhh jak ten czas leci…

Przypominam także: każdy kto chce, może napisać o swoim ulubionym artyście, który jego zdaniem jest wart szerszej uwagi oraz polecenia do posłuchania innym ludziom odwiedzającym bloga. Swoje teksty i propozycje nadsyłajcie na Catherinenoir666@gmail.com. Forma tekstu dowolna po prostu „Out Of Control”.

MIKA TAURIANEN

Fiński muzyk, wokalista.
Na świat przyszedł 5 stycznia 1975 roku w… Szwecji a dokładniej w mieście o nazwie Motala.
Najbardziej znany jako wokalista grupy Entwine ale występuje/występował również w innych zespołach.

ENTWINE:

Zespół powstał w 1995 roku i na początku grał muzykę death metalową ale Mika dołączył do niego dopiero w 2000 roku. Zespół miał już na koncie debiutancki album zatytułowany „The Treasures Within Hearts” z Panu Willman’em na wokalu i gitarze.
Mimo sporego sukcesu albumu, Willman postanowił odejść a w jego miejsce na wokalu zajął Taurianen i do dziś występuje z tym zespołem. Zespół zmienił także brzmienie i gra muzykę gothic metalową.

Entwine ma na koncie 7 albumów studyjnych, jeden album typu „The Best Of” („Rough n’ Stripped” – 2010), jedno demo („Divine Infinity” – 1997) i jeden minialbum („Silver” – 2005).

Albumy:

„The Treasures Within Hearts” – 1999
„Gone” – 2001
„Time of Despair” – 2002
„DiEversity” – 2004
„Fatal Design” – 2006
„Painstained” – 2009
„Chaotic nation” – 2015

Obecny skład zespołu:

Mika Tauriainen – śpiew
Tom Mikkola – gitara elektryczna
Jaani Kähkönen – gitara elektryczna
Joni Miettinen – gitara basowa
Aksu Hanttu – perkusja
Riitta Heikkonen – instrumenty klawiszowe

Było sporo przetasowań w składzie więc nie będę wypisywał poprzednich członków prócz wymienionego wcześniej Willman’a.

Singiel „New Dawn” (album „Gone”):

Singiel „Bitter Sweet” (album „DiEversity”):

Singiel „Surrender” (album „Fatal Design”):

Singiel „Break Me” (album „Fatal Design”):

Singiel „Strife” (album „Painstained”):

Singiel „Plastic World” (album „Chaotic Nation”):

SHAMRAIN:

Kapela została założona w 2000 roku. Zespół gra melancholic rock.
Założycielami zespołu są Janne Jukarainen (odszedł z zespołu) i Matti Reinola. Pierwszym wokalistą grupy był Mika Tauriainen, jednak odszedł on w 2009 roku. Jego miejsce zajęła Minna Sihvonen.

Zespół ma na koncie 4 albumy (pierwsze trzy z Miką na wokalu) i 3 EP’ki, nie nagrał on ani jednego teledysku.

Kilka kawałków:

„Raindrops”:

„Drifter”:

„To Leave”:


FROSTLIT:

Mika Taurianen założył projekt/zespół o nazwie Frostlit w 2011 roku.
Do tej pory powstało kilka singli i teledysk do utworu „Shadow of a Dream” ale Mika musiał przerwać nagrywanie albumu z Frostlit i poświęcić się pracy nad albumem „Chaotic Nation” (Entwine) oraz związaną z nim trasą koncertową.

Teledysk:

„Shadow of a Dream”:

Take Care Sweethearts And Have A Nice Day!

15 thoughts on “Out of Control – Mika Tauriainen

  1. To sobie Ville pośpiewał w tym kawałku „Xmas Song” 😛
    Skoro już jesteśmy w tym „Swiątecznym klimacie” to zespół Oberschlesien także poszedł za ciosem i nagrał swoją wersję utworu „Coraz bliżej Święta”:

    Jak lubię ten zespół to akurat o tym „wyskoku” wolałbym szybko zapomnieć 😀

    Wracając do „Out of Control” – oczywiście namawiam do zapoznania się z twórczością Taurianena 😉

    • Haha no bo on tylko „wspomagał wokalnie” XD To ten okres właśnie gdzie powstają takie tragiperełki najczęściej, ja nie wiem co wszyscy tak mają, żeby na siłę nagrywać te „zajefajnie wesołe świąteczne piosenki o tym jakie to święta radosne są…” – trochę w stylu Yody mi tekst wyszedł 😀

  2. Może wrócimy jednak do „Out of Control”? 🙂
    Co powiecie o twórczości bohatera „grudniowej edycji”? 😀
    Podoba Wam się, nie podoba czy jest Wam zwyczajnie obojętna? 😉

    • Hahaa jakbyś nie wiedział, że tu zawsze od tematu to dyskusja odskakuje na milę 😀 Ja jeszcze nie wiem, przesłuchałam w przelocie jak wrzucałam na bloga. Nie mam nastroju na taką muzykę na razie, raczej tupam do „Last Christmas” 😀

  3. Serio, zaczynam być ślepa. Przeoczyłam nowość z panem Valo! Wyszło bez szału i troche mi się to dłużyło, no ale – może taki dzień 😉

    LimaK, co do Twoich propozycji. Bardzo się cieszę, że pojawiło się Entwine. Wpadłam na nich myszkując w dorobku fińskich kapel (ogólnie to ja ostatnio poznaję nowe kraje tylko przez muzykę o.O) i z nimi zostałam na dłużej – choć nie na tyle, by przebrnąć wszystko od deski do deski. Ostatnio co innego mi w duszy gra, ale Entwine leży na Spotify i czeka na swój moment.

    Zainteresował mnie ShamRain. Jakoś jak widzę etykietkę „melancholic rock”, to nie mogę się powstrzymać przed kliknięciem (tyle w temacie, że co innego mi w duszy gra). Lubię takie rzeczy 🙂 No i jeszcze mój kochany „Wywiad z wampirem” dorobiony do „teledysku”. Trochę mnie martwi wymiana wokalisty na wokalistkę… ale przesłuchamy, zobaczymy.

    Catherine – wyobrażasz sobie, że jeszcze w tym roku nie słyszałam Last Christmas? XD Muszę to nadrobić.

    • Och… piękny ten teledysk ❤
      Co by to Rice teraz nie namodziła i tak "Wywiad…" zostanie kultowy na wieczność 🙂 Biedny Louis, czarujący Lestat, Marius, Armand… i ta głupia Claudia – nigdy jej nie wybaczę, że chciała zabić Lestata!
      A i masz przedświąteczny prezent ehehehe 😛

      Last Krismas Aj Gajw Ju Maj Hart 😀

    • ShamRain ma swój cudowny klimat (zwłaszcza mój ulubiony utwór „Drifter”) ale myślę, że jest to mimo wszystko muzyka dla „wytrwałych” 😉
      Słyszałem tylko kilka utworów z wokalistką ale mi nie podeszły i słucham tylko tych starszych 🙂

  4. Wreszcie miałam trochę czasu,aby nadrobić słuchanie i czytanie. Zatem po kolei 😀 „Xmas song” jak dla mnie nazwisko Valosa wsadzili tam tylko dla zwiększenia odsłon 🙂 Aczkolwiek nie mówię,że piosenka jest zła czy coś, tylko takie zwyczajne pitu-pitu jak dla mnie 😉 No i przyznam się,że chyba z 2 razy odsłuchałam,żeby wyczaić gdzie ten VV śpiewa tam w chórkach 😀

    Nie jestem jakąś wielką fanką Oberschlesien,ale odniosłam wrażenie,że ich wersja „Coraz bliżej święta” poza tym,że jest tak dołująca,że jedyne co można zrobić to zacząć gwoździe czołem wbijać 😀 jest niczym innym jak teledyskiem promocyjnym coca-coli … rozumiem,że promocja,prestiż,pieniążki i te sprawy,ale … ekhm … o_O

    A teraz co do samego Miki to jestem jak najbardziej za! 😀 Dosłownie moje klimaty, wręcz me gusta 😀 Przesłuchałam całą dyskografię Entwine i … jestem szczerze zaskoczona,że nie zrobili takiej kariery jak The Nightwish czy The Rasmus albo nawet i Abba 😉 Muzyka chwytliwa, rytmiczna, słowa naprawdę trafiające do człowieka i autentycznie widać rozwój muzyczny Miki z albumu na album 🙂 ShamRain niestety do mnie nie przemówił swoją muzyką, jak stwierdziłeś @ LimaK jest to niewątpliwie muzyka dla „wytrwałych”, dla mnie nieco zbyt powolna i dołująca 🙂 Natomiast z Frostlit spotkałam się już kilkakrotnie, jakiś czas temu, jako podkład muzyczny do amatorskich filmików przyrodniczych np. o Szkocji, Nowej Zelandii, Islandii itp. Chociaż teraz na YT nie mogę żadnego znaleźć,ale to nic, kiedyś znajdę 😉

  5. @ liv
    Też się dziwię, że Entwine nie zrobili większej kariery ale to samo mogę powiedzieć np. o Reflexion…
    W tym biznesie poza talentem i dobrą muzyką, potrzebne jest też szczęście (być w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie lub znać kogoś kto zna kogoś i takie tam) 😉

    ShamRain po odejściu Miki stracił ten „klimat”, który mnie przyciągnął i tak jak już pisałem, słucham jedynie starych utworów.
    Frostlit póki co czeka by „ruszyć z kopyta”. Liczę, że nastąpi to jak tylko Entwine zakończy trasę bo projekt jest jak dla mnie bardzo ciekawy 🙂

Skomentuj

