Who Am I?

Cześć!

Mam nadzieję, że już przyswoiliście sobie informacje o zakończeniu działalności zespołu… Wszystkie bilety na koncerty w Warszawie sprzedały się jak ciepłe bułeczki, a co chwila na naszym grupowym wydarzeniu FB wpływają coraz to nowe ogłoszenia o chęci zakupienia biletów.

No cóż, niektórym się udało a niektórzy muszą jeszcze żyć nadzieją, do terminu koncertu daleko i nie wiadomo co się wydarzy: może dodadzą dodatkowy koncert? Może zmienią zdanie o rozpadzie? 🙂
Jak pisałam wcześniej, blog nie kończy swojej działalności, czeka nas jeszcze wiele relacji z koncertów i powroty do przeszłości, podsumowania a może i początki nowych karier.

Dzisiaj przygotowałam wam trochę powrotu do przeszłości, trochę podsumowania i trochę odsłonięcia innej strony zespołu. Wszyscy wiemy, jak charyzmą i love metalem chłopcy z HIM zdobyli szturmem Europę a potem i resztę świata ale… Poza tymi panami, których oglądami i słuchamy na scenie, na ich sukces pracowało znacznie więcej ludzi i to tych ludzi właśnie chciałam wam dzisiaj przedstawić, aby również im, w ten chociaż sposób, podziękować za możliwość „odkrycia” zespołu i jego działalność.

Dzięki ich współpracy, pomocy i zaangażowaniu mogliśmy cieszyć się muzyką HIM oraz oglądać ich na scenie.
Są częścią tego sukcesu więc myślę, że warto byście ich poznali i wiedzieli, kto stoi w cieniu, kiedy chłopaki na scenie odnosili triumfy 🙂


Seppo Vesterinen

Seppo jest fińskim producentem, menadżerem i ekspertem od muzyki rockowej. Był menadżerem zarówno zespołu Hanoi Rocks oraz The Rasmus ale obecnie zajmuje się tylko zespołem HIM. Jest bardzo wpływową osobą na fińskiej scenie muzycznej i pracował z wszystkimi najważniejszymi zespołami fińskimi za wyjątkiem Nighwish.

Jego kariera zaczęła się w latach 70’ gdzie jako producent zorganizował Helsinki Festival. Poznał także międzynarodowe gwiazdy takie jak Frank Zappa, Weather Report i Andrej Wajdan. W 1974 roku zorganizował show w Kaivopuiisto, jednym z najsławniejszych parków w Helsinkach, zaczynając tradycję która trwa do dziś. Podczas jesieni 1980 roku, został poproszony o zostanie menadżerem zespołu Hanoi Rocks, więc zaczął wtedy zagłębiać się w glam rocku, hard rocku i glam punku obecnych czasów. Od samego początku Seppo zauważył umiejętności zespołu, które pozwoliły mu twierdzić, że sukces był gwarantowany. Dane przez niego słowo zostało wynagrodzone w postaci wielkiego światowego sukcesu, jednak pomimo wszelkich starań w 1985 roku zespół się rozpadł. Mimo to, nadal jest on w przyjacielskich stosunkach z wokalista Michaelem Monroe oraz gitarzystą Andym McCoyem.

Od 1990 do 1995 Seppo tymczasowo porzucił scenę muzyczną aby zająć się produkcjami teatralnymi, festiwalami oraz wydarzeniami kulturalnymi, współpracując przy tym z Uniwersytetem Helsińskim a także szkołą artystyczną. Od 1999 jest osobistym menadżerem HIM i dba nie tylko o koncerty ale także wywiady czy spotkania z fanami. W swoim czasie wolnym Seppo uprawia kwiaty i inne roślinki ponieważ jest zapalonym ogrodnikiem 🙂

Silke Yli-Sirniö

Jest „Matką”, która zajmuje się wszystkim związanym z promocją, zaczynając od wywiadów. Często wyrusza w trasę koncertową razem z zespołem, na wywiady czy gale wręczenia nagród. Jej kariera w biznesie muzycznym zaczęła się w Niemczech w latach 80’ jako DJ. Od tego momentu jej droga do promocji była krótka, w 1999 roku Silke zaczęła pracować w EFA, jednej z najważniejszej agencji promocyjnej w Niemczech, pracując z zespołami takimi jak Alternative Tentcles orac Touch &CO. W 1993 rozpoczęła współpracę z fińskim zespołem Waltari, pracę która otworzyła jej drogę do bycia menadżerem innych zespołów, jak na przykład Hybrid Children czy Suburban Tribe. Otrzymała tam właściwe uznanie i zebrała wystarczająco dużo doświadczenia aby otworzyć własną agencję – Tough Enough Promotion. Można powiedzieć, że Waltari było wstępem do możliwie najważniejszym i opłacalnym przypisem w jej karierze.

W 1997 Silke bierze pod swoje skrzydła HIM i zaczyna się promocja zespołu w Niemczech oraz na scenie międzynarodowej. Pracowała wtedy także z innymi fińskimi zespołami – w 1999 zaczęła współpracować z Nighwish, co zaowocowało paroma nagrodami. W tym samym czasie The Tough Enough Promotion zaczyna współpracę z niemiecką wytwórnią Drakkar Entertainment (BMG), biorąc na siebie promocję niektórych z jej zespołów. Być może, jej miłość do fińskiego przemysłu muzycznego była na tyle silna, że w 2005 roku przenosi ona swój TEP do Helsinek. Od tamtej pory następuje długa seria odnoszących sukcesy współpracy. W 2006 Lordi wygrywa konkurs Eurowizji w Atenach, reprezentując Finlandię, Negative odniósł duży sukces w Europie z wyprzedaną trasą koncertową a TEP zajmuje się także promocją album „Angels” 69 Eyes. Od października 2007, Silke promuje także niezależną wytwórnię Nuclear Blast i fińskie zespoły alternatywnej sceny country (to musi być ciekawe 😀 – C.N)

Jak sama mówi, nigdy nie miała zamiaru wejść w świat promocji, tak się po prostu stało. Od 14 roku życia podróżuje po trasach koncertowych ponieważ jej pierwszy chłopak był muzykiem.

Przydomek „Mutti” po niemiecki –Matka pojawił się w latach 90’ gdzie Silke spędzała dużo czasu z chłopakami z zespołu Kyyria, opiekowała się nimi, robiła im pranie, gotowała i była wsparciem, kiedy chłopcy tęsknili za domem i przyjaciółmi. Później Ville Valo mówił, że to on wymyślił ale tak naprawdę to skradł ten przydomek.

Jeśli miałabyś się opisać jednym słowem, jakie by to było słowo?

-Mutti, tylko tyle przychodzi mi do głowy – jestem zawsze taką osobą, która dba o wszystkich. Mój telefon jest dostępny dla każdego o każdej porze.

Czy jest jakaś specjalna historia z trasy, którą zapamiętałaś bo jest wyjątkowa?

Jest wiele takich historii, które przychodzą mi teraz do głowy ale naprawdę ciężko wybrać którąś, żeby nikogo nie zawstydzić. Wiesz, jak się mówi „Co dzieje się w trasie, zostaje w trasie”. Jest tak wiele dobrych wspomnień… Jedna, klasyczna historia to ta, kiedy zapomnieliśmy zabrać Gasa ze stacji benzynowej <śmiech> Gas at a gas station. <śmiech> Biedak, miał na sobie spodenki. Dopiero po 50 km zorientowaliśmy się, że kogoś nam brakuje. Od tej pory zawsze, kiedy stawaliśmy na stacji benzynowej sprawdzałam czy wszyscy wrócili do autobusu.

-Pierwszy raz zobaczyłam występ HIM podczas Noworocznego koncertu w Lepakko – mówi Silke –Natychmiast zauważyłam Ville na scenie i że ma on naprawdę charyzmę. I oczywiście muzyka także działała. Zawsze lubiłam piosenki z lat 80’ tak samo jak Ville, i zawsze byłam fanką gothu. Znalazłam te oba elementy i pokochałam muzykę HIM ale także dozę ich własnych smaków. To sprawiło, że byli unikalni. Kupili mnie od razu-

Tiina Vuorinen

Tiina jest byłą żoną Seppo i pierwszym menadżerem HIM. W 1994, po ich pierwszym wystąpieniu w Tavastia i po przesłuchaniu „Wicked Game” w radiu, skontaktowała się z zespołem. Później przekazała pałeczkę menadżera Seppo.

„Kiedy Katja położyła EP na moim biurku od razu ją przesłuchałam, czego nigdy nie robię. Myślałam, że to był ten zespół z radia i obiecałam sobie że wezmę chłopaków pod swoje skrzydła, jeśli oczywiście by tego chcieli. Później ich poznałam i zorientowałam się, że byli naprawdę podekscytowani. Patka był jedynym z którym rozmawiałam. Reszta była zbyt nieśmiała i wpatrywała się w czubki swoich butów przez cały czas. Kiedy poznałam ich bliżej, zauważyłam że Ville bardzo poważnie podchodzi do swojej pracy i wydawał się być starszy niż w rzeczywistości. Za każdym razem kiedy miałam mu coś powiedzieć, on już to powiedział a ja tylko mogłam się z nim zgodzić.”

Obecnie prowadzi ona REDBERG AGENCY koncentrującą się na międzynarodowym reprezentowaniu, promocji i menadżerstwie artystów.

PRODUCENCI MUZYCZNI

Asko Kallonen

Jest producentem muzycznym z Finlandii. Od 1993 pracował jako menadżer produkcji dla BMG Finland. Od 2005 Kallonen jest współwłaścicielem, dyrektorem i artystycznym dyrektorem wytwórni Helsinki Music Company. Pracował z HIM, Anssi Hela, Samuli Edelman i Lordi. W ciągu siedmiu nieprzerwanych lat wygrywał nagrody na Music&Media i jest sędzią w programie Idol. Kallonem studiował na Wydziale Nauk Politycznych na Uniwersytecie w Helsinkach. Jest żonaty z pisarką Katją Kallio i ma dwie córki, Else i Esther. Jego pierwszą żoną również była pisarką oraz edytorką, Nina Honkanen.

„To był naprawdę pierwszy koncert HIM jaki kiedykolwiek widziałem” mówi Asko Kallonen BMG „Chłopaki zrobili naprawdę niezłe show i stwierdziliśmy, że pewnego dnia będą wielcy. Nie było tam wtedy dziennikarzy ale po tej nocy w Tavastia „Wicked Game” zostało zagrane w radio kilka razy.”

Tim Palmer

Jeden z najbardziej wpływowych muzycznych producentów na świecie. Tim Palmer zaczął pracować dla Utopia Studios w Londynie w latach 80’. W tej dekadzie, Palmer stał się producentem, zaczynając wspinać się po szczeblach kariery. Wyprodukował debiutancki album Davida Bowiego, jednego z czołowych artystów w jego dorobku. Pracował z zespołami takimi jak U2, Red Hot Chili Peppers i oczywiście HIM.

W 2001 roku był nominowany do nagrody Grammy. Obecnie mieszka w Austin w Teksasie. Z HIM współpracował przy płycie „Dark Lights” oraz „Venus Doom”, „Love Metal” i zmiksował „Tears On Tape”, „XX: Two Decades of Love Metal”

Hiili Hiilesmaa

Hili jest producentem muzycznym od lat 90’, ukierunkowany na każdy rodzaj muzyki ale w silnym związku z muzyką metalową. Pracował z wieloma najbardziej wpływowymi zespołami takimi jak HIM, Apocalyptica, The 69 Eyes, Sentenced i Lordi. Dodatkowo w jego muzycznej karierze jako producent, Hili był bezpośrednio zaangażowany w muzykę, grając w kilku zespołach (Road Crew, Ita-Saksa, The Skreppers, KYPCK)

Pozostali: John Fryer, Kevin Shirley, T. T. Oksala

ZAŁOGA OBSŁUGUJĄCA KONCERTY

Pasi Hara

Dobry przyjaciel Burtona, pracował z zespołem od samego początku. Jest inżynierem dźwięku.

Pochodzi z Helsinek a teraz mieszka w Venice w Kalifornii. Obecnie pracuje dla Slasha, poprzednio dla Fall Out Boy.

 

„Kiedy chłopaki z HIM zaczynali koncertować poza obszarem zamieszkania potrzebowali taniego i gównianego sprzętu aby móc to w ogóle zrobić. My taki mieliśmy więc to zrobiliśmy. Jakoś zostałeś z nimi kiedy zaczęli się wspinać do góry i nie opuściłem żadnego show przez 12 lat. Zawdzięczam im dużo przez to, że opiekowali się mną ten cały czas i że mogłem się wiele nauczyć o życiu w drodze razem z nimi.”

Janne Vuori

Urodzony w Finlandii, zaczął pracować z chłopakami od ich debiutu i był ich inżynierem dźwięku aż do 2005. Jest bratem perkusisty 69 Eyes, Jussiego.

 

 

 

 

Ilkaa Kuusimäki

Fin, pracuje z zespołem od samego początku, jest inżynierem światła.

Sean Mc Carthy

Roadie Gasa czyli osoba zajmująca się jego perkusją, przenoszeniem i ustawianiem. Pochodzi ze Szkocji. Podobno jest taka teoria, że jeśli Road przechodzi przez scenę to do wystąpienia zespołu pozostało jakieś dwie minuty J

Martin Korfer

Zajmuje się gitarami, pochodzi z Niemiec.

POZOSTALI

Juho K. Juntunen

 

Jest autorem pierwszej oficjalnej biografii HIM, wydanej we Finlandii w 2002, ma 250 stron i nie publikowane na ten czas zdjęcia.

 

 

Juhani Merimaa

Właściciel klubu Tavastia, jednego z najważniejszych klubów fińskiej muzyki rockowej i sceny metalowej. HIM zadebiutował w Tavastia w 1994. Dziś, klub ten, jak wszyscy zapewne wiemy, co roku organizuje Helldone Festival na którym zazwyczaj gra HIM, choć zdarzyło się, że panowie z zespołu nie pojawili się na Helldone.

 

 

Bam Margera

Tego pana chyba nie trzeba zbytnio przedstawiać. Każdy fan wie o kogo chodzi 🙂

Numer jeden, jeśli chodzi o fanów HIM. Brandon Cole Margera jest prawdziwym maniakiem wszystkiego co związane z HIM (a przynajmniej był za czasów ich wielkiej przyjaźni) oraz samego Ville Valo. Był jego dobrym przyjacielem do tego stopnia, że podzielili się prawami do wykorzystywania logo zespołu – Heartagramu (co niekoniecznie wyszło na dobre samemu logo, jeśli widzieliście przeróbkę Bama 😀 Taka mała złośliwostka 😛 ), użytego w jego markach Adio i Element. Ma wiele tatuaży z owym symbolem a jego dom Castle Bam również ma dużą ilość Heartagramu i zdjęć zespołu (przynajmniej miał :P). Bam wyreżyserował także niektóre z klipów zespołu jak „Solitary Man”, „The Sacrament”, „Buried Alive By Love”. Jest skaterem i gwiazdą radia oraz TV, znany z programu „Jackass”, „Viva la Bam” – choć teraz jego gwiazda już przyblakła. Niezaprzeczalnie jednak przyczynił się do olbrzymiego sukcesu jaki HIM osiągnął za oceanem.

Kat Von D

Tej pani również nie trzeba przedstawiać starszym fanom. Kat Von D jest oficjalną tatuatorką HIM (a przynajmniej była :P). To ona wytatuowała portrety na ramieniu Ville, oczy Poego na plecach i Heartagram na jego sutku. Jest w połowie Meksykanką w połowie Niemką. Katherine Von Drachenberg przeprowadziła się Los Angeles wraz z rodziną w wieku lat 4. Gdy miała 14 zaczęła swoją przygodę z tatuowaniem w ciągu 10 lat stała się najbardziej sławną osobą w swoim fachu na świecie. Tatuowała Axl Rose, 30 Seconds To Mars, My Chemical Romance. Po odejściu z „Miami Ink” – studia tatuażu, które także było programem reality show, założyła własne studio – The High Voltage Tattoo, tworząc własna markę i reklamując produkty dla Sephory, publikując książkę, w której opisuje rzekomy romans z Ville… Wystąpiła w teledysku HIM „Killing Loneliness”

 

   Take Care Sweethearts And Have A Nice Day!

19 thoughts on “Who Am I?

  1. Katrina, jesteś wielka! ❤ Autentycznie domyślam się ile musiałaś przegrzebać i przeszukać,aby zrobić tę notkę ^_^ Moje wielkie uznanie. Chociaż podejrzewam,że tych "jednorazowych" operatorów dźwięku i światła przez te lata też musiało się jeszcze sporo przewinąć 😉
    Kurczę muszę się wziąć za komentowanie wpisów w końcu 😉

    • A dziękuję 🙂 Noo zajęło mi to i fajnie by było, bo lubię research ale nie jak mam tyle do zrobienia w jednym czasie 😀 Na pewno ich było więcej ale mnie chodziło o tych, którzy najdłużej pracowali i nie wiem właściwie jak to teraz wygląda. Bo np. Pasi już jest u Slasha i kto go zastępuje…? 🙂 A roadie Gasa? Czy został z Kosmo czy poszedł za Gasem? No ale jakieś takie pojęcie żeby ludzie mieli ile tam osób tak naprawdę pracuje na sukces zespołu 🙂

  2. A chciałam napisać, że przydałby się wpis o Seppo. Czytasz mi w myślach. Mało osób ma pojęcie, że często za sukces zespołu odpowiadają osoby, które jako tako w zespole nie są.
    PS Notka na tyle przydatna, że pewnie będę się nią posiłkować w mojej pracy.

    • No dokładnie, większość myśli że oooo zespół wychodzi, gra i jest fajnie a tu cała dobrze naoliwiona (no czasem się zdarzają wpadki jak ta z tym dźwiękiem co tam Ville rzuca mikrofonem, czy z tym światłem XD) maszyna a te wszystkie ludki tam sprawiają że to jest w ruchu i działa 🙂

  3. Catherine:) Wielkie dzięki za te informacje:) Tak, trzeba te osoby docenić. Szczególnie w tych czasach, gdy, jak powiedział kiedyś Ville ,,wszyscy chcą więcej muzyki, ale nie chcą za nią płacić”. Wyobrażam sobie te koszty, płyty, koncerty, ludziom trzeba przecież zapłacić pensje. Dzięki wielkie jeszcze raz:)

    • Ja mogę płacić ale żeby kasa szła do artystów a nie 90% zabierała wytwórnia… No ale już o tym gadałyśmy ehhe Aaa i nie mówiłam,że Seppo sobie wiechcie hoduje 😀 Na tym filmiku nic nie rozumiem ale fajnie pooglądać jak tam na scenie śmigają 🙂

  4. Świetna robota Catherine 😉

    HIM odniósł ogromny sukces nie tylko w Europie ale na całym świecie a bez w/w ludzi byłoby to przecież niemożliwe 🙂

  5. Ojej, nawet nie napisałaś, że wypuściłaś artykuł.
    Albo to ja, pierdoła, przeoczyłam, co jest bardziej prawdopodobne 😀
    Fajnie jest przeczytać o ich zapleczu, bo często ludzie zapominają, że każdy dokłada małą cegiełkę do sukcesu innych, no a bez nich.. Ville chyba pracowałby w sex shopie u ojca, nucąc „Ikkunaprinsessa” podczas wykładania towaru na półki XD

    • Wiem, wiemy 🙂 I nawet już jest nowe zdjęcie Valo z Christel z NY, podejrzewam że w związku z tym projektem 😛 No cóż, nawet jeśli to już definitywny koniec to coś czuję, że może być ciekawie obserwować ich solowe dokonania 😀 „Valo can into space” hahahha XD

      • Ja mam jakieś dzikie nadzieje, że może coś na „do widzenia” strzelą, żeby przejść do historii z takim „woow”. Ale to jestem ja, tam gdzie coś nie ma sensu, pokładam nadzieje, a tam, gdzie powinnam je pokładać, spisuję na straty X’D

        Chrystel zmieniła ustawienia instagrama na publiczne, więc będziemy na bieżąco ;P

      • A Wy widzicie, jaki dobry marketing? Znalazł młodą dziewczynę, zrobił szum – wokół siebie i wokół jej „kariery”. A teraz ona odblokowała konto, co służy nakręceniu jej – bo on ma nowy projekt, a także jemu – ludzie będą pisać, bo zobaczą jej zdjęcia z nim.
        Gdyby miał to być ostateczny koniec to darowałby sobie takie szopki. Tym bardziej, że ceni sobie jakąś prywatność.

        • Na pewno ona się na nim trochę wylansuje. Tak pomyślałam jak zobaczyłam jej zdjęcia na jej instagramie ale w sumie z drugiej strony, to przecież może wrzucać fotki z facetem prawda? Normalna sprawa 🙂 Zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. Marketing musi być zawsze przy każdym projekcie, tu nie ma innej siły na to ale chodzi o to, żeby nie był taki chamski i zakłamany – jeśli rozumiesz o co mi chodzi 🙂

Skomentuj

